Khamis, 9 April 2015

Karma II

Ainul Mardeena tersenyum manis membaca mesej yang diterimanya. Hatinya berbunga-bunga. Tidak sabar rasanya dia ingin bertemu dengan cinta hatinya. Dia menoleh melihat jam yang tergantung cantik didinding. Dia mengeluh perlahan. Dirasakan begitu lambat masa berlalu. Sedangkan hatinya sudah tidak sabar-sabar lagi untuk bertemu dengan Fairuz Zhaffri kekasihnya. Ainul Mardeena terkenangkan saat dia mula mengenali Fairuz Zhaffri.

"Amboi! cantiknya kak Deena. Tahulah nak jumpa buah hati pengarang jantung." Farra Atiqah giat mengusik. "Tahu takpe" balas Ainul Mardeena sambil mengeyitkan matanya kepada Farra Atiqah, dia menyambung kerjanya kembali. Sambil bernyanyi-nyanyi kecil. Hatinya bak bunga kembang setaman. Ainul Mardeena dan Farra Atiqah ditugaskan menjadi urusetia bagi program Inovasi yang akan dijalankan selama tiga hari diuniversitinya. Yang membuatkanya lebih bersemangat kerana buah hatinya Ahmad Hafez yang diminanti sejak disemester dua juga terbabit dalam program tersebut. Bertambah kembang hatinya apabila mereka dipecahkan beberapa kumpulan, dan Ahmad Hafez dan dia bertugas dalam kumpulan yang sama.

Ainul Mardeena melepaskan nafas lega. Tugasnya sudah tamat. Tugas mereka diambil alih oleh petugas dari kumpulan B. "Ok! nanti suruh student daftar dulu, lepas tu suruh mereka tunggu sampai dipanggil. Sementara itu suruh mereka isi borang dulu". Ainul Mardeena menerangkan kepada petugas kumpulan B. "Macam mana cuba bagi contoh". Ali Safwan menyuarakan rasanya yang kurang faham dengan apa yang diterangkan. "Betul tu. Hah! tu ada orang datang cuba tunjuk caranya". Fairuz Zhaffri menambah. Ainul Mardeena cuba menenangkan diri. Ikutkan hati dan badan yang telah letih ini, cepat sahaja ingin melepiaskan rasa marah kepada mereka. Dalam hati dia membebel, 'benda senang pun tak tahu buat ka'. Dia tahu mereka sengaja ingin mengusik. Ainul Mardeena tidak mahu ambil pusing. Dia terus menunjukkan cara yang betul kepada mereka.

Tiga hari bertugas dalam program inovasi itu, hubungannya dengan Fairuz Zhaffri makin bertambah rapat. Hubungan itu berlanjutan hinggalah mereka tamat belajar. Kini sudah dua tahun mereka menganyam cinta. Mereka merancang untuk mendirikan rumahtangga selepas masing-masing bekerja dan kewangan mereka sudah kukuh. Ainul Mardeen menghadiahkan senyuman paling manis buat Fairuz Zhaffri. Sudah dua bulan mereka tidak bertemu. Terubat hatinya apabila melihat fairuz Zhaffri dihadapan matanya. Mereka terpaksa berjauhkan kerana Fairuz Zhaffri terpaksa bertugas di Sabah. Kini setelah lama memendam rindu mereka kembali bertemu mengubat rindu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan